R:991031/1401Z @:NL3DAV.ZH.NLD.EU #:27076 [Leiderdorp] FBB7.00g23 $:1374_NL0NP

From: NL0NP@NL3DAV.ZH.NLD.EU
To  : LINK@NLD



Beste lezer (es).
U heeft allemaal al eens gehoord van gratis internetten.
Nou is dat gratis natuurlijk betrekkelijk, je betaalt natuurlijk je telefoonkosten en daar wordt al dat gratis internetten weer van betaalt.
KPN betaalt aan sommige aanbieders een premie voor het aantal belminuten dat een klant van deze provider verbelt en zo kan dat gratis internetten toch betaald worden.

Vervelend is dat je gewoon je telefoonkosten blijft betalen.
Mij interesseert die 30 of 40 piek aan abonnementskosten niet zo, maar dat onvrijwillig sponsoren van de KPN beviel mij minder.
En zowaar, tussen al die gratis aanbieders vond ik Superweb.
http://www.superweb.nl
Een heel nieuw consept dat mij wel aansprak.
Je betaalt 35 piek per maand en dan kan je via een gratis nummer inbellen !
WOW !!!!
Geen "tikken" meer !!!
Dus ik snel me opgegeven, en vol spanning gewacht op de beloofde cd-rom en toegangsgegevens.
Vrij snel kwam er een formulier dat je moest invullen en dan moest je kiezen voor een automatische machtiging voor een maand of per 3 maanden.
Netjes ondertekend, en terug gestuurd.
Het bedrag van 35 piek werd al snel ingehouden en ik kreeg een brief met excuus van Superweb, de cr-roms waren op, maar met de bijgevoegde gegevens kon ik inbellen.
Grandioze service !!

Dus ik snel bellen.
Dat ging ook prima, maar na het verify user name and password en logging on to network gebeurde er weinig.
Ik kon urls intikken wat ik wilde maar er gebeurde niets.
De helpdesk gebeld, er bleek een storing te zijn.
Dit was op 4 of 5 oktober.
Tja, kan gebeuren toch ???

We zijn nu 3 weken verder en ondertussen is Superweb nog steeds niet in staat om je toegang te verlenen tot internet, dat wil zeggen je krijgt wel verbinding maar verder gebeurt er niets.
De helpdesk laat bandjes horen dat er een storing is en op hun homepage kun je netjes lezen dat er problemen zijn.
Alleen, pas 14 dagen na het ontstaan van deze storing.
Op hun faq kun je hier ook een aantal dingen over terug lezen.
Op een gegeven moment was ik het zat, je kan faxen en schrijven tot je een ons weegt maar een reactie krijg je niet.

Dus tijd voor drastische maatregelen :-)
Ik ga gewoon mijn geld terug laten boeken, op hun faq staat dat je in 30 dagen je geld kan laten terugboeken als je het niet met een afschrijving eens bent.
Dus ik bellen met mijn bank.
Ja mooi niet, Superweb heeft een dusdanige machtigings vorm dat je afgeboekte bedragen niet kunt laten terug boeken.
Ik kreeg netjes een brief terug van mijn bank dat ik Superweb zelf moet vragen het terug te storten.
Net als dat je bv het inleg geld van een loterij niet kunt laten terug boeken kan dat dus ook met betalingen aan deze firma niet.
Alleen waarschijnlijk omdat se met man en macht werken om het voor elkaar te krijgen lukt het niet om iemand te pakken te krijgen en krijg je een bandje.

Dus ik maar eens gebeld naar Rotterdam, maar nu eens met de politie.
Daar hadden ze DUIZENDEN meldingen gehad van "gedupeerden."
Nou ja, niet echt gedupeerden want via hun homepage kun je nu lezen dat het abonnement pas ingaat als de problemen voorbij zijn.
Er wordt dus niemand opgelicht of zo, gelukkig !!!
Alleen vraag ik me af, waarom werden de bedragen voor de toegang dan al wel afgeschreven ?
Je betaalt toch ook geen tolgeld voor een snelweg als er grote borden afgesloten staan, met hekken ?
Nu betaal je ook toegangsgeld maar je kan pas zien dat het niet werkt als je je inbel gegevens hebt.
Natuurlijk, ik begrijp dat superweb ook verplichtingen heeft naar derden en die kom je moeilijk na als er geen inkomsten zijn.
Ik mag niets roepen wat Superweb kan schaden want dan krijg ik een proces aan mijn broek, maar toekomstige abonnees moeten misschien eerst zelf eens kijken of het lukt in te bellen.
Ik zeg niet dat je je geld kwijt bent, je zult het heus wel terug krijgen en uiteindelijk zal er ook best toegang komen maar niemand weet hoe lang de storing nog duurt.
Volgens Superweb's homepage is er een nieuw platform ge-installeerd en kan je in gesprek krijgen omdat duizenden gebruikers massaal proberen in te loggen, met excuus voor het ongemak.
Het inloggen is het probleem niet, maar je kan niet surfen.
Het "ongemak" waar ze het nu over hebben is dus knap ongemakkelijk.

Moraal van het verhaal ?
Ik gebruik liever mijn betaalde internet provider.
In ruil voor mijn abonnementsgeld kan die een goede service bieden, een snelle helpdesk en natuurlijk, er kan iets mis gaan, maar 3 weken al geen toegang hebben is misschien toch iets anders dan dat ik hoopte.
En als ik bel naar mijn bank dan boeken ze netjes het abonnementsgeld terug.

Nick

NL0NP (Nico) Leiden, e-mail: NL0NP@radiolink.net  home: http://www.explorer.demon.nl