R:991019/0310Z @:NL3DAV.ZH.NLD.EU #:25357 [Leiderdorp] FBB7.00g23
R:991019/0006Z @:NL3ONB.ZH.NLD.EU #:9556 [ZH Main FWD Den Haag] $:32719_SP1BBS
R:991018/0504Z @:SP1BBS.ZH.NLD.EU #:32719 [Spijkenisse] $:32719_SP1BBS

From: JS4U@SP1BBS.ZH.NLD.EU
To  : ZOEK@BNL


ÉÍÍÍËÍÍÍ»  Windhoos stemmingsmelder V1.0_GN
º(*)ºÄ  º
º ³ º   º  Hoi,
ÌÍÍÍÎÍÍ͹  
º   º * º  Naar aanleiding van een een reaktie op een van mijn berichten over
º   º v º  "kleven kost leven" op de weg reageerde Mark (NL0RPC). Die geef ik
ÈÍÍÍÊÍÍͼ                hieronder even weer. Een beetje onvoorzichtig van
Mail for: ZOEK           NL0RPC om te "dreigen" met JPG's van spoorwegon-
                         gelukken. Laat iedereen die voorbeelden heeft van
spoorwegongelukken even de datum en het aantal doden en gewonden erbij zetten.

Dat verhoogt het "CRAPPY"-effekt ;-)

Dan nu de reaktie van NL0RPC:

>>Mail for: FILE           kleeft bij de NS zowel voor- als achteruit. En dat
>>                         bij 140 km/u. Ik zou ze wel eens op de snelweg willen
>>zien "achteruitkleven". Kijken of Joop Schroot dan nog klaagt over slapte in
>>de schroothandel.
>Tja er zijn proeven bezig met een baanvak voor auto's waar dat wel mogelijk
>is,  maar  ik  zie ook geen 2 (los van elkaar rijdende) treinen vlak achter
>elkaar  rijden  met  140KM/U  maar  ja  daar hangt natuurlijk een hele hoop
>electronica tussen om dat te voorkomen.

Overigens zou dat prima kunnen. De Deense spoorwegen hebben treinstellen in
dienst die RIJDEND aankoppelen. Het front van deze treinstellen is voorzien
van een zachte "zwembandachtige" constructie. De voorste trein rijdt een
constante snelheid en wordt van achteren "aangereden" door de aan te koppelen
trein. Dit is precisiewerk, die best eens door elektronika ondersteund zou
kunnen worden. Zodra de 2 treinstellen "kleven" grijpt de automatische
koppeling in en de 2 treinstellen gaan als EEN geheel verder.

Ook de Zweedse spoorwegen hebben de Deense treinstellen in dienst en ik meen
nog meer spoorwegmaatschappijen. Een praktijkvoorbeeld dus.

Toch wel een succes, zou ik zeggen. Ik zie dit nog niet gebeuren op de weg ;-)

>>
>>De overheid gooit er weer een campagne tegenaan. Weer een paar miljoen over de
>>balk. Net als de "ritsen"-campagne.
>Maar  ach  wat  zegt  mijn woordeboek bij 'RITSEN' :inkerven,inkrassen da's
>niet echt bevordelijk voor je auto dacht ik zo.
>>
>>Ook mislukt.
>Nou nee het zorgt voor meer bumperklevers......
>>
>>Over dom land gesproken ;-)
>Yep echt slim zijn ze hier niet
>>
>>Packetgroeten, Jan Splinter: Woe 13 Okt 1999 08:58:11
>>Jezus sprak tot zijn dicipelen: Ik neem de fiets, gaan jullie maar stiefelen.
>>    _
>>   /____7    JS4U @ SP1BBS.ZH.NLD.EU
>>  /\   /\    Psion 3c, Kantronics KPC9612-5.2, Alan 95+
>>(/)  X  (\)  THE powersavers.
>>
>Overigens  is  de  Trein  ook niet veilig ik zal eens een paar mooie foto's
>sturen van fraaie botsingen (wilt er iemand nog in de trein ??)

Met de bijbehorende data graag. Reken er op dat ik ook e.e.a. klaar heb
liggen ;-)

>ÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÂÄÄÄÂÄÄ
>ÂÄÄÁÂÄÄÄÄÄÂÁÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÁÂÄÄÄÄÁÂÄÄÁÄÂ
>ÁÂÄÄÁÄÂÄÄÄÁ¿ NL0RPC@NL3GEN - Mark - Zaltbommel -  Locator:JO21PS  ÚÁÄÄÄÄÂÁÄÄÄÂÁ

Packetgroeten, Jan Splinter: Zon 17 Okt 1999 17:37:20


Kennis is macht, geen kennis is (domme) kracht.
    _
   /____7    JS4U @ SP1BBS.ZH.NLD.EU
  /\   /\    Psion 3c, Kantronics KPC9612-5.2, Alan 95+
(/)  X  (\)  THE powersavers.