R:990708/0616Z @:NL3LEI.ZH.NLD.EU #:16548 [Leiden] FBB7.00g23 $:20092_SP1BBS
R:990708/0509Z @:NL3DAV.ZH.NLD.EU #:10752 [Leiderdorp] FBB7.00g23
R:990707/1155Z @:NL3LDM.ZH.NLD.EU #:35659 [Leidschendam] FBB7.00g23
R:990707/0958Z @:SP1BBS.ZH.NLD.EU #:20092 [Spijkenisse] $:20092_SP1BBS

From: JS4U@SP1BBS.ZH.NLD.EU
To  : RIVM@NLD

                            
ÉÍÍÍËÍÍÍ»  Windhoos stemmingsmelder V1.0_GN
º(*)ºÄ  º
º ³ º   º  Hoi,
ÌÍÍÍÎÍÍ͹  
º   º * º  Ik zal jullie even de wind uit de zeilen nemen. Het RIVM heeft de
º   º v º  regering belazerd. De Betuwelijn heeft helemaal geen milieuvoor-
ÈÍÍÍÊÍÍͼ                deel of zelfs negatief. Kletskoek. De paralel lopende
Mail for: RIVM           A15 levert milieuproblemen op. Daar hoor je niemand
                         over. Maar nu de Betuwelijn letterlijk (net als de
A15) voor de deur komt, . De bevolking moet bewerkt worden
met alle middelen. Die Betuwelijn gaat gewoon door, diverse werkzaamheden zijn
in een vergevorderd stadium. De Botlektunnel en diverse andere grote infra-
strukturele werken zijn al duidelijk zichtbaar. En waarom ook niet? De spoor-
lijn kan ook voor "gewoon" railverkeer gebruikt worden:

Ik zie alleen maar voordelen:

Er ontstaan tal van mogelijkheden voor nieuwe stations:

Botlek (waar het personeel voor de petrochemische industrie kan uitstappen).

Rhoon-Noord, Poortugaal, nu al worden de weilanden daar volgebouwd, veel
overslagbedrijven. Vervoer naar deze en bovenstaande lokatie is er nauwelijks.
Als er al een bus is, staat ie in de file.

Pendrecht, eindelijk een NS-station, overstappen op het metronet.

Hoogvliet (idem), overstappen op de Beneluxlijn van de metro.

Pernis, al tientallen jaren geisoleerd.

Rozenburg, idem,

Alblasserdam, idem,

Brielle, sinds de sloop van de tramlijn Rotterdam-Oostvoorne al tientallen
jaren geisoleerd. Pas nog een peperdure busbaan aangelegd. Maak een aansluiting
naar Oostvoorne en het strand. Kassa!!

Vertakking naar Hellevoetssluis, VINEX-lokatie, ook een belabberde
busverbinding. Aansluiting naar het strand. Kassa!! Het is toch geen wonder
dat men de eigen auto neemt? Geplande chaos!! Ook hier reed vroeger een tram.

Elst, breidt gegarandeerd uit. Net als Lent bij Nijmegen en Arnhem naar het
zuiden.

Papendrecht enz. enz.

En niet te vergeten Spijkenisse. Een mooi voorbeeld van integratie van lokaal
tramverkeer met het "grote" spoornet is wel Stuttgart. Hier rijdt de sneltram
gewoon op gedeelten van de Deutsche Bahn (15 KV). Realiseer dit op Voorne-
Putten en je bent meteen van het fileverkeer voor de Botlek(auto)tunnel af.

Plaatsen voor wie het echt niet rendabel is een railverbinding te maken kunnen
dan met de bus aansluiten op het railnet. Want echt hoor, ook Voorne-Putten
groeit dicht.

Op dit moment is het alleen de A15 die herrie maakt, slopen dus. Maak er maar
een mooie skatebaan van of kijk maar eens hoe lang de natuur er over doet om
de boel te slopen. De herrie van mijn voorstel is aanzienlijk minder.

Oude Betuwelijn (nu een enkelsporig diesellijntje) kan gesloopt worden of voor
toeristische doeleinden gebruikt worden.

Wat dacht je van een Oost-west HSL naar Rotterdam? Dat levert pas geld op!!

Gewoon stemmingmakerij dus, niets nieuws voor regeringen. Wie heeft er een
emailadres van het RIVM? Dan zal ik ze daar eens onder wat ideeen bedelven.

Greetinx, Jan Splinter Woe 07 Jul 1999 09:55:59


Nederlands enige echte breedbeeld (16 x 9) pepsolonisator (V2.01).
    _
   /____7    JS4U @ SP1BBS.ZH.NLD.EU
  /\   /\    Psion 3c, Kantronics KPC3-6.0, Alan 95+
(/)  X  (\)  THE powersavers.