R:990701/0652Z @:NL3LEI.ZH.NLD.EU #:15849 [Leiden] FBB7.00g23 $:14123_KP1BBS
R:990701/0636Z @:NL3DAV.ZH.NLD.EU #:9914 [Leiderdorp] FBB7.00g23 $:14123_KP1BBS
R:990630/1231Z @:NL3LDM.ZH.NLD.EU #:31253 [Leidschendam] FBB7.00g23
R:990630/0632Z @:NL3IPR.IPR.NLD.EU #:35642 [IPR] FBB7.00g23 $:14123_KP1BBS
R:990630/0146Z @:NL3HRU.GE.NLD.EU #:8943 [RUURLO] FBB7.00g23 $:14123_KP1BBS
R:990629/0216Z 14123@KP1BBS.GE.NLD.EU [Elst (gld)] FBB7.00g23 $:14123_KP1BBS

From: JP1LST@KP1BBS.GE.NLD.EU
To  : WETEN@NLD

Binnenvaart is niet veilig .
===========================


Een half jaar voor de beroemde jaarwisseling 99/2000 zijn tenminste 
nog zo'n 3000 binnenvaartschepen nog niet of nog onvoldoende op het
milleniumprobleem voorbereid.
De eigenaren em charteraars van deze schepen hebben nog niet deel-
genomen aan het binnenvaartproject " millenium  project".
Havens zullen rond de eeuwwisseling op basis van dit project gaan
bepalen of een schip mag binnenlopen .
wie niet op de lijst van gecertificeerden staat , komt er niet in.
Tot nu toe hebben 2500 binnenvaartschepen de hen toegestuurde 
cheklist , met daarin negentig vragen over  de milleniumgevoelige
apparatuur, ingevuld en terug gestuurd.
Op 80 procent van de geinventariseerde apparatuur hebben de 
leveranciers inmiddels een milleniumbestendigheidsverklaring 
afgegeven.
De rest krijgt nog tot 30 juni de tijd om de cheklist  in te vullen
en in te leveren.
Na deze datum , zegt de uitvoerende instantie, dat is de IVR, de 
internationale Vereniging Rijnscheepregister , niet meer te kunnen
borg staan voor een goede afloop .